Άνταμ Τσέριν στο OnlyPao: «Να φέρουμε το Πρωτάθλημα εκεί που ανήκει, το αξίζει ο κόσμος μας» (vid)
Ο Άνταμ Τσέριν μίλησε αποκλειστικά στο OnlyPao, από το Άπελντορν της Ολλανδίας, για το παρελθόν τεσσάρων ετών στον Παναθηναϊκό, αλλά και για τη νέα αρχή με τον Τζέικομπ Νίστρουπ στον πάγκο του Τριφυλλιού.
Ο Άνταμ Τσέριν μίλησε αποκλειστικά στο OnlyPao, από το Άπελντορν της Ολλανδίας, για το παρελθόν τεσσάρων ετών στον Παναθηναϊκό, αλλά και για τη νέα αρχή με τον Τζέικομπ Νίστρουπ στον πάγκο του Τριφυλλιού.
Ο Άνταμ Τσέριν εντάχθηκε στον Παναθηναϊκό στις 2 Ιουλίου 2022. Ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς εισηγήθηκε την απόκτησή του από τη Νυρεμβέργη έως το 2026, με τον Σλοβένο διεθνή να υπογράφει στις 26 Σεπτεμβρίου 2024 επέκταση συμβολαίου έως το καλοκαίρι του 2028. Στις 16 Ιουλίου κλείνει τα 27 χρόνια του και, αυτή τη στιγμή, είναι ο παλαιότερος παίκτης στο ρόστερ του Τριφυλλιού… Έζησε έξι διαφορετικούς προπονητές στους Πράσινους, τους Ιβάν Γιοβάνοβιτς, Φατίχ Τερίμ, Χρήστο Κόντη, Ντιέγκο Αλόνσο, Ρουί Βιτόρια και Ράφα Μπενίτεθ, και πλέον υπό την καθοδήγηση του Τζέικομπ Νίστρουπ δικαιολογημένα θεωρείται, αν και όχι σε ποδοσφαιρικά μεγάλη ηλικία, ο εμπειρότερος παίκτης του γκρουπ.

Ο Άνταμ Τσέριν μίλησε αποκλειστικά στο OnlyPao, στο Άπελντορν της Ολλανδίας κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας των Πράσινων εν όψει της νέας αγωνιστικής σεζόν. Αναφέρθηκε στο παρελθόν και στη σταθερότητα που έλειπε από την ομάδα. Οριοθέτησε τους στόχους, προσωπικούς και συλλογικούς για τη νέα σεζόν, καταγράφοντας την ήδη υπάρχουσα διαφορά που εντοπίζει στον τρόπο δουλειάς του 38χρονου Δανού κόουτς. Ο Σλοβένος διεθνής, στη συνέντευξή του στο OnlyPao, ζήτησε την επιστροφή του Πρωταθλήματος εκεί που ανήκει, για τους φιλάθλους της ομάδας που το αξίζουν όπως ανέφερε. Αναλυτικά, η αποκλειστική συνέντευξη του Άνταμ Τσέριν στο OnlyPao, από το Άπελντορν της Ολλανδίας...
Είσαι τέσσερα χρόνια στον Παναθηναϊκό και ένας από τους πιο έμπειρους παίκτες στο ρόστερ. Όχι επειδή μόνο είσαι διεθνής παίκτης, αλλά επειδή βρίσκεσαι τέσσερα χρόνια στην ομάδα. Ποιος είναι ο προσωπικός στόχος και ο στόχος της ομάδας, εν όψει της νέας σεζόν υπό την καθοδήγηση νέου προπονητή;
Συμφωνώ μαζί σου. Είναι η πέμπτη μου χρονιά εδώ και είμαι αρκετά εξοικειωμένος με τα πάντα, με το περιβάλλον και με όλους μέσα στον σύλλογο. Αυτό είναι πολύ θετικό, γιατί, όπως, ξέρεις η Ελλάδα είναι ένα δύσκολο περιβάλλον. Και είναι σημαντικό οι παίκτες που έρχονται εδώ να το καταλαβαίνουν. Να καταλαβαίνουν που ήρθαν και σε ποιο σύλλογο ήρθαν. Και φυσικά θα βοηθήσω όλους τους νέους παίκτες σε αυτό. Και όπως είπες είναι μία νέα πρόκληση φέτος. Ξεκινήσαμε την προετοιμασία με νέο προπονητή, η οποία πηγαίνει όπως έχει σχεδιαστεί. Νομίζω μπορείς να δεις πως και στις προπονήσεις πολλά καλά πράγματα συμβαίνουν ήδη. Και ναι οι στόχοι στον Παναθηναϊκό είναι πάντα οι υψηλότεροι. Και όλοι ξέρουμε τι είναι αυτό που λείπει όλα αυτά τα χρόνια. Θέλουμε αυτό το τρόπαιο να το φέρουμε πίσω εκεί που ανήκει, να το σηκώσουμε όλοι μαζί στο τέλος της σεζόν. Αλλά για να φτάσουμε εκεί, έχουμε έναν μακρύ δρόμο να διανύσουμε. Όμως, όπως είπα το ταξίδι τώρα αρχίζει και ελπίζω να είναι ένα πολύ καλό ταξίδι.
«Πιο έντονες και απαιτητικές οι προπονήσεις με τον Νίστρουπ»
Έχεις κάποιες σκέψεις για το τι δεν πηγαίνει τόσο καλά αυτά τα τέσσερα χρόνια και ο Παναθηναϊκός δεν μπορεί να βρεθεί στην κορυφή του Πρωταθλήματος. Υπάρχει πίεση, όχι μόνο σε εσένα αλλά και σε όλους τους παίκτες, γιατί οι φίλαθλοι θέλουν αυτό το τρόπαιο; Λείπει εδώ και δεκαέξι χρόνια από τον Παναθηναϊκό. Νιώθετε αυτήν την πίεση από τους φιλάθλους, από ολόκληρο το περιβάλλον εδώ;
Ναι, το γνωρίζω πολύ καλά αυτό. Κάθε χρόνο το βιώνουμε αυτό. Ξέρουμε πόσο πολύ αγαπούν οι φίλαθλοι αυτόν τον σύλλογο και σίγουρα αξίζουν και εκείνοι αυτή τη χαρά. Τα δεκαέξι χρόνια είναι μεγάλο χρονικό διάστημα και, για να είμαι ειλικρινής, είναι υπερβολικά μεγάλο. Όμως, τα τέσσερα τελευταία χρόνια πολλά πράγματα πήγαν στραβά. Για εμένα, αυτό που μετανιώνω περισσότερο είναι ότι στην πρώτη σεζόν είμαστε πολύ κοντά. Το αφήσαμε να μας γλιστρήσει μέσα από τα χέρια, αλλά έτσι είναι το ποδόσφαιρο. Μετά, θεωρώ πώς η ομάδα δεν είχε την απαραίτητη σταθερότητα. Είχαμε πάρα πολλές αλλαγές, με πολλούς τρόπους από τη διοίκηση μέχρι και την ομάδα. Οπότε δεν είναι πάντα εύκολο για τους παίκτες να προσαρμόζονται συνεχώς σε αλλαγές προπονητών και ανθρώπων γύρω τους. Και δεν είχαμε, όπως είπα, εκείνη τη σταθερότητα, μία κοινή πορεία που να ακολουθούμε όλοι. Νομίζω ότι ήταν αυτό που έλειπε για να φτάσουμε στην κορυφή.

Δεν μου αρέσει να υποθέτω πράγματα στις ερωτήσεις μου, αλλά θέλω να σε ρωτήσω αν το Πρωτάθλημα του 2023 είχε κατακτηθεί από τον Παναθηναϊκό, ίσως αργότερα κάποια πράγματα να ήταν διαφορετικά πιστεύεις;
Ναι, σίγουρα. Δηλαδή, όπως είπες, ένα μέρος αυτής της πίεσης σίγουρα θα είχε φύγει από επάνω μας και θα ήταν διαφορετικό να συνεχίσουμε να δουλεύουμε σε αυτό το περιβάλλον με λίγο λιγότερη πίεση. Αλλά η πίεση θα υπάρχει πάντα. Ακόμα και αν κατακτήσουμε το Πρωτάθλημα και την επόμενη χρονιά, οι φίλαθλοι θα απαιτούν ξανά καλά αποτελέσματα και την κορυφή. Και εμείς, επίσης, ως αθλητές θέλουμε πάντα να κερδίζουμε. Οπότε, ναι, η πίεση υπάρχει, αλλά πρέπει να είμαστε σε θέση να τη διαχειριστούμε και να τη μετατρέψουμε σε κάτι θετικό. Γιατί όταν έχεις πολύ κόσμο στο γήπεδο, κάποιες φορές πολύ κόσμο στο ξενοδοχείο να σε υποστηρίζει, αυτό πρέπει να αποτελεί μία επιπλέον πηγή κινήτρου. Όχι κάποιο είδος αρνητικής πίεσης για έναν παίκτη. Οπότε πρέπει να είμαστε σε θέση να το κάνουμε αυτό.
Θα μπορούσες να περιγράψεις σε εμάς και στους φίλους του Παναθηναϊκού τις πρώτες ημέρες με τον νέο προπονητή Τζέικομπ Νίστρουπ. Ξέρω ότι έχουν περάσει μόνο λίγες ημέρες, αλλά ποιες είναι οι αλλαγές, οι διαφορές που βλέπεις, από την εμπειρία σου; Ποιες αλλαγές θεωρείς ότι φέρνει στον Παναθηναϊκό και σε εσάς, τους παίκτες;
Ναι μπορώ να περιγράψω τις πρώτες ημέρες με τον νέο προπονητή ως πολύ θετικές. Μου αρέσει το γεγονός ότι υπάρχει πολύ καλή επικοινωνία ανάμεσα σε όλο το επιτελείο, από τον προπονητή και τους συνεργάτες του μέχρι εμάς τους παίκτες. Λαμβάνουμε συνεχώς πληροφορίες για το τι θέλει, τον τρόπο με τον οποίο θέλει να παίζουμε και τι δεν του αρέσει. Οπότε πιστεύω ότι αυτό είναι το κλειδί για να υπάρχει καλή επικοινωνία ανάμεσα στον προπονητή και τους παίκτες. Έτσι ώστε όλοι να βρισκόμαστε στην ίδια γραμμή. Και όταν όλη η ομάδα είναι προς την ίδια κατεύθυνση, τότε συμβαίνουν πολλά καλά πράγματα. Ξέρω από την εμπειρία μου, για παράδειγμα, από την Εθνική ομάδα, ότι όταν είχαμε πολύ καλή σύνδεση μεταξύ μας, όλοι πηγαίναμε προς την ίδια κατεύθυνση. Πετύχαμε ένα καλό αποτέλεσμα στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα και πιστεύω ότι το ίδιο μπορεί να συμβεί και εδώ. Ο προπονητής, σίγουρα, είναι πολύ απαιτητικός στις προπονήσεις. Οι προπονήσεις είναι πιο έντονες σε σύγκριση με τους προηγούμενους προπονητές και τα προηγούμενα χρόνια, κάτι που θεωρώ θετικό, γιατί τα τελευταία χρόνια πολλές φορές μάς έλειπε η απαραίτητη ένταση και αποφασιστικότητα και το αποκτούμε τώρα με το νέο τεχνικό επιτελείο και τον νέο προπονητή.
«Ο Παναθηναϊκός έχει τεράστια ιστορία στην Ευρώπη»
Ποιος είναι ο στόχος για τη νέα σεζόν, πέρα από την κατάκτηση του Πρωταθλήματος; Ο Παναθηναϊκός αγωνίζεται στο Conference League, με τους αγώνες να ξεκινούν σε περίπου ένα μήνα. Ο Παναθηναϊκός πρέπει να περάσει τρεις προκριματικούς γύρους για να βρεθεί στη League Phase. Είναι μία αγχωτική διαδικασία για τους παίκτες;
Ναι σίγουρα, είναι διαφορετική κατάσταση από την περυσινή. Γιατί τότε ξεκινήσαμε από το Champions League. Μπορείς να αποτύχεις μία φορά και να πέσεις στο Europa League. Και μετά ακόμα και στο Conference League. Τώρα, όμως, δεν υπάρχουν δεύτερες ευκαιρίες σε αυτή τη διαδικασία πρόκρισης και όλοι γνωρίζουμε ότι ο Παναθηναϊκός έχει τεράστια ιστορία στην Ευρώπη. Και επίσης τις τελευταίες σεζόν κάναμε καλή δουλειά στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις. Είναι πολύ σημαντικό για τον σύλλογο να παραμείνει σε αυτή τη διοργάνωση και φέτος. Πρώτα από όλα γιατί προσφέρει πολύ περισσότερους αγώνες, κάτι που είναι σημαντικό για το ρόστερ που διαθέτουμε. Έτσι, όλοι οι παίκτες έχουν την ευκαιρία να αγωνιστούν. Αλλά, επίσης, όπως είπα, δεν έχει σημασία η διοργάνωση. Η Ευρώπη είναι Ευρώπη και ο στόχος είναι πάντα υψηλός, να φτάσουμε στις τελικές φάσεις της διοργάνωσης. Και αυτό είναι ένας από τους στόχους και για τη φετινή σεζόν, σίγουρα.

Πέρα από τους στόχους της ομάδας, οι δικοί σου στόχοι ποιοι είναι; Ο Τσέριν είναι ένας από τους πιο έμπειρους παίκτες του Παναθηναϊκού. Έχεις τέσσερις σεζόν εδώ στην Αθήνα. Οι στόχοι σου την επόμενη σεζόν με τον Παναθηναϊκό και για την Εθνική ομάδα της Σλοβενίας φυσικά;
Μπορώ να πω ότι ο πρώτος μου στόχος είναι να βελτιωθώ, γιατί νιώθω ότι έχω ακόμα πολύ περιθώριο για να γίνω καλύτερος σε πολλές πτυχές του παιχνιδιού. Ελπίζω ότι με την άφιξη ενός νέου προπονητή, κάποια από τα χαρακτηριστικά μου θα αναδειχθούν περισσότερο, καθώς ίσως δεν φαίνονταν τόσο πολύ την περυσινή χρονιά. Οπότε αυτός είναι ο βασικός μου στόχος για την επόμενη χρονιά. Να γίνω καλύτερος, να βοηθήσω την ομάδα μέσα από αυτό, να πετύχω και μερικά περισσότερα γκολ. Αναφορικά με την Εθνική ομάδα, ναι, έχουμε μπροστά μας το Nations League. Μετά, θα ήθελα να ζήσω ξανά μία μεγάλη διοργάνωση, όπως έκανα στη Γερμανία το 2024, γιατί είναι κάτι που μένει μαζί σου για όλη σου τη ζωή. Και θέλω να το ζήσω ξανά, αν είναι δυνατόν.
Και μία ερώτηση για το παρελθόν… Ξέρω ότι είναι μία δύσκολη κατάσταση, γιατί ο Παναθηναϊκός κάνει ένα νέο ξεκίνημα και μπαίνει σε μία νέα εποχή. Όμως, όχι μόνο για την περασμένη σεζόν, αλλά από τον Δεκέμβριο του 2023, όταν ο προπονητής Γιοβάνοβιτς αποχώρησε από τον σύλλογο, ο Παναθηναϊκός άλλαξε πολλούς προπονητές μέσα σε περίπου τέσσερις μήνες σε μέσο όρο. Πώς επηρεάζει αυτό το γεγονός τους παίκτες; Όχι μόνο εσένα, αλλά και τους νέους παίκτες, όπως και τους νεαρότερους σε ηλικία;
Ναι, όπως είπα και πριν, δεν είναι καλό για την ομάδα από πλευράς σταθερότητας, γιατί οι αλλαγές φέρνουν πολλά νέα δεδομένα. Νέα πρόσωπα, νέο τρόπο προπόνησης και πολλά άλλα νέα στοιχεία. Για αυτό είναι πάντα καλύτερο να υπάρχει ένας προπονητής για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με τους παίκτες. Επίσης, είναι σημαντικό να υπάρχει αυτή η περίοδος της προετοιμασίας που έχουμε τώρα, ώστε να μπορείς να δουλέψεις πιο αναλυτικά, να δοκιμάσεις περισσότερα πράγματα. Να έρθεις πιο κοντά με τον προπονητή, αλλά και με τους συμπαίκτες σου. Και σίγουρα, ναι, αυτή δεν ήταν η ιδανική κατάσταση αυτό που συνέβαινε. Οπότε ναι, μετά τον κύριο Ιβάν, είχαμε πολλούς προπονητές και στο τέλος είδαμε ότι δεν πετύχαμε τους στόχους μας. Ελπίζω, λοιπόν, ότι ο προπονητής που ήρθε τώρα θα μείνει μαζί μας για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και θα δημιουργήσουμε μαζί μία όμορφη ιστορία και θα πετύχουμε μεγάλες επιτυχίες.